Specialistii in resurse umane vorbesc despre o criza generalizata de personal pe mai multe paliere, de la top management si pana la lucratorii comerciali din marile lanturi de magazine. Cu toate acestea, extinderea afacerilor, cresterea consumului si a investitiilor reclama tot mai multa forta de munca.
Daca planurile de recrutare ale companiilor sunt extrem de optimiste - peste 20.000 de angajari in acest an -, efervescenta se mai domoleste cand vine vorba despre gasirea specialistilor. Cei mai activi angajatori din economie sunt, de departe, retailerii, care au anuntat ca vor face aproximativ 6.000 de angajari pana la sfarsitul anului, in conditiile expansiunii in teritoriu - prin deschiderea de noi magazine -, precum si pentru completarea efectivelor de personal din sediile administrative.
"Anul 2006 a fost anul retailului si estimam ca 2007 va purta acelasi nume. Aceasta forma moderna de comert are o dezvoltare rapida in Romania, iar miza pentru fiecare jucator de pe piata este acoperirea cat mai rapida la nivel regional. Dat fiind ca numarul mediu de angajati al unui astfel de magazin este de 500 de persoane (acoperind toate posturile), pozitionarea pe locul intai in top este pe deplin justificata", declara Madalina Motora, communication coordinator, Manpower Romania.
Comertul modern este unul dintre segmentele cele mai afectate de migratia de personal. Astfel, se creeaza goluri care trebuie "umplute" apoi. Iar la acesta se adauga extinderea accelerata a ritmului de expansiune a marilor lanturi de magazine. Angajatorii sunt de parere ca acest "boom" al necesarului de personal nu va fi acoperit de forta de munca existenta pe piata.
"In momentul de fata, consider ca exista un deficit de forta de munca la toate nivelurile. Pentru posturile de middle management, practicand promovarile interne, resimtim mai putin aceasta penurie, dar in moment