Consortiu autohton pentru proiectele mari de infrastructura. ARACO solicita TVA de 5% pentru constructii
Eclipsarea antreprenoriatului autohton din constructii de catre jucatorii de profil din alte tari a determinat companiile romanesti sa caute o solutie pentru a deveni concurentiale pe piata din Romania. Si se pare ca au gasit-o.
Astfel, cateva companii romanesti de constructii negociaza constituirea unui consortiu care sa concureze cu firmele straine pentru proiectele mari de infrastructura programate anul viitor, a declarat pentru Mediafax, vicepresedintele Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii, Laurentiu Plosceanu. "Negocierile au inceput in urma cu doua luni, o concluzie a acestor discutii fiind asteptata pentru sfarsitul lunii noiembrie", a afirmat Plosceanu. Proiectul prevede asocierea in participare a 10 firme din Bucuresti si uneia din Iasi, pe baza Ordonantei de Guvern 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii. Cele 11 companii sunt Aedificia Carpati, Hidroconstructia, Energoconstructia, Iridex, Baduc, SCIT, Stizo, Metroul SA, TIAB, TMUCB, precum si Constructii Hidrotehnice Iasi. Lista firmelor din consortiu ar putea fi extinsa, in viitor.
Basescu si Berceanu sustin consortiul
Fuziunea firmelor de constructii intr-un consortiu nu este considerata o parere buna doar de catre companii. Presedintele Traian Basescu a recomandat, in diferite ocazii, companiilor romanesti din constructii si din alte sectoare economice, sa fuzioneze sau sa incerce o concentrare a afacerii, pentru a putea fi competitive pe piata europeana.
Aceasta idee a fost sustinuta si de ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Radu Berceanu, care a afirmat, in mai multe randuri, ca firmele de constructii din Romania nu au inca potentialul necesar pentru a concura companiile straine in obtinerea proiectelor mari