O analiza recenta facuta de compania de profil AC Nielsen scoate in evidenta ceea ce toata lumea a anticipat, mai putin ministrul sanatatii, Eugen Nicolaescu: odata cu introducerea taxei pe viciu, contrabanda a luat o amploare. Comparativ cu anul trecut, romanii au cheltuit, statistic, in 2006, mai putin cu 25% pe tigari.
Daca la acest fapt adaugam cresterea preturilor (25-30%), si tinem cont de o legitate economica- consumul de tutun nu e neinfluentat de tarife - rezulta ca in directia contrabandei s-au directionat sute de milioane de euro. Daca la aceasta adaugam si ceea ce reclama producatorii de alcool, piata neagra a produselor alcoolice si tigarete sare binisor de 500 milioane de euro.
Vanzarile de tigarete, bere si bauturi racoritoare ocupa primele trei pozitii in topul pietei bunurilor de larg consum, in primele opt luni din acest an, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piata AC Nielsen. Consumatorii de tigari si bere au cheltuit in primele opt luni din acest an, peste un miliard de euro, de sase ori mai mult decat au alocat pentru mezeluri si iaurt.
Pentru cafea, bauturi racoritoare si apa minerala consumatorii au alocat aproape 500 de milioane de euro in aceeasi perioada.
Potrivit datelor celor mai importanti producatori de pe piata locala a tigaretelor, volumele vandute in 2005 au depasit 35-36 de miliarde de tigari - o medie de 360 de pachete de tigari anual/cap de consumator. Singura categorie de produse nealimentare prezenta in top este cea a detergentilor, cu vanzari de aproximativ 84 milioane de euro.
Analiza AC Nielsen a inclus peste 175 de categorii din piata bunurilor de larg consum - produse alimentare, bauturi si produse nealimentare - si a cuprins doar piata de retail.
Bodu confirma
Potrivit presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Se