Intrarea in vigoare a conceptului de Zona Metropolitana Timisoara ar insemna o extindere a municipiului de pe Bega cu o suprafata de aproape 1.000 de kilometri patrati, prin crearea unei unitati administrative integrate intre oras si comunele periurbane. Este vorba de Dumbravita, Ghiroda, Mosnita Noua, Giroc, Sanmihaiu Roman, Sacalaz, Sanandrei, Giarmata, Ortisoara, Remetea Mare, Sag si Parta.
Cu toate acestea, populatia nu va creste semnificativ, inregistrandu-se un plus de doar circa 50.000 de persoane. Totodata, dezvoltarea evidenta a zonelor periurbane a pus in garda si societatile si regiile responsabile cu infrastructura si utilitatile.
Utilitatile, transportul public, serviciile de salubritate sunt principalele nevoi ale celor care aleg sa lase in urma aglomeratia orasului pentru linistea de la periferii. In cea mai mare parte, din punctul de vedere al principalelor societati si regii, extinderea municipiului nu le va crea impedimente.
Regia Autonoma de Transport Timisoara (RATT) poate reveni cu un efort destul de mic la situatia de acum aproape un deceniu, cand asigura legaturi intre oras si localitatile periurbane.
"Pana recent, in dezvoltarea zonelor rezidentiale nu s-a tinut cont de o posibila relatie de transport in comun cu orasul, tramele stradale fiind prea inguste, astfel ca nu exista alveole pentru statii. Pe viitor situatia se va schimba, asa ca pentru RATT este cel mai usor sa iasa din oras.
Acum nu o putem face pentru ca apartinem de Consiliul Local si deservim cetatenii care platesc impozite in oras. Investitia va fi minima, printr-o achizitie minima de autobuze", a declarat directorul RATT, Eugen Stanescu.
Regia are in lucru studii de fezabilitate pentru extinderea liniilor de tramvai, dar se lucreaza si la crearea unor noduri de circulatie, care sa preia cetatenii sositi in orasul de pe Bega, prin legat