Romtelecom isi va reorienta activitatea pe trei linii de business si va patrunde pe piata televiziunii prin satelit si Internet, anunta surse din Romtelecom, citate de Mediafax. Aceste modificari sunt insotite de plecarea directorului comercial si desfiintarea postului. Cele trei linii directoare vor fi o unitate dedicata wholesale, care va administra infrastructura si relatiile cu alti operatori, una de retail, care va constitui interfata in relatia cu clientii, si o unitate denumita "Centrul Societatii", care va furniza servicii de suport pentru primele doua unitati. Potrivit surselor citate, de la 1 ianuarie 2007, directorul executiv comercial al companiei, Pieter Bakker, va parasi compania. Bakker a fost numit in functie in anul 2003, odata cu instalarea noii echipe manageriale, conduse de James Stuart Hubley.
"Confirmam ca la Romtelecom se lucreaza in prezent la un plan de reorganizare interna, ale carui detalii sunt in curs de clarificare, cu scopul aplicarii de la 1 ianuarie 2007.
Acest plan va fi raspunsul intern la provocarile actuale si viitoare de pe piata de profil", a declarat directorul juridic si de relatii al companiei, Catalin Dima.
Conform lui Dima, planul de reorganizare va fi discutat in CA pana la mijlocul lunii decembrie.
Program de restructurare dupa intrarea sub cupola OTE
Imediat dupa liberalizarea pietei de telecomunicatii si preluarea controlului de catre grupul elen OTE, in ianuarie 2003, Romtelecom a inceput un program de restructurare.
Printre cele mai importante masuri luate au fost reducerea costurilor prin diminuarea semnificativa a numarului de salariati si restructurarea contractelor cu furnizorii. Din anul 2005 Romtelecom a patruns pe piata de acces Internet si transmisiuni de date, odata cu lansarea
tehnologiei ADSL. Din 2007 societatea de telefonie va aborda si piata ser