omologate, iar în staţiuni de renume precum Sinaia nu exisă niciun astfel de traseu certificat.După un sezon estival în care Bulgaria ne-a "luat faţa", vecinii de la sud de Dunăre ne dau clasă omologate, iar în staţiuni de renume precum Sinaia nu exisă niciun astfel de traseu certificat.
După un sezon estival în care Bulgaria ne-a "luat faţa", vecinii de la sud de Dunăre ne dau clasă şi la capitolul turism montan, pentru a cărui dezvoltare investitorii stau la coadă. Astfel, pentru staţiunile bulgarilor se derulează planuri de investiţii de 700 milioane de euro, în timp ce în România singurul proiect de acest tip, în valoare de 130 milioane de euro, se află încă în fază de studiu, în sertarele autorităţilor.
La noi, lucrurile stau bine doar pe hârtie. La nivel teoretic, în acest moment, proiectul guvernamental "Schi în Carpaţi" beneficiază de un buget de 130 milioane de euro, până în 2008, bani prevăzuţi pentru realizarea de noi pârtii şi modernizarea celor existente. Numai că în acest an este puţin probabil ca lucrurile să se schimbe prea mult în bine, având în vedere faptul că 2006 este rezervat studiilor de fezabilitate şi proiectelor tehnice.
Omologarea conferă mai multă siguranţă schiorilor, pârtiile trebuind să fie dotate cu balize, indicatoare de semnalizare, plase de siguranţă în zonele periculoase, utilaje de întreţinere, hartă cu grade de dificultate, puncte de prim ajutor, plus transport pe cablu.
În Bulgaria primarul staţiunii Bansko, perla turismului montan din ţara vecină, a început să-i direcţioneze pe investitori către localităţile apropiate. Aceasta deoarece în zonă, pur şi simplu, nu mai există loc pentru potenţiale investiţii.În staţiunea amintită, care cunoaşte un ritm de dezvoltare rapid, nu mai există decât foarte puţine locuri pe care s-ar putea devolta noi unităţi de cazare în viitor. Tocmai datorită acestei creşteri