Va fi sau nu detronat campionul mondial in materie de MP3 playere, celebrul iPod, de catre rivalul creat de Microsoft, Zune?
�Zune ori va decola precum o racheta ori nu va face nici o miscare�, a precizat analistul Rob Enderle de la Enderle Group. �Nu exista nici o solutie de mijloc. Este sufient daca poate in vreun fel surprinde Apple�.
Ce aduce nou Zune? Fiecare Zune are o capacitate de 30 GB iar pretul sau este de 250 de dolari. Microsoft a incercat sa se debaraseze de imaginea altor MP3 playere si a promovat abilitatile sale de conectare wireless, astfel ca fiecare dintre cei care detin un Zune isi pot trimite fara probleme muzica.
�Au la dispozitie un singur produs cu o singura caracteristica definitorie: sharing-ul�, a precizat analistul Michael McGuire de la Gartner Research.
In timp ce iPod-urile sunt �netede si svelte�, Zune are rezistenta la casare si socuri impotriva furtului, precum si un ecran supradimensionat, perfect pentru vizualizare video - chiar daca, deocamdata, se poate asculta numai muzica pe el. �Apple face aluzie la design-ul Porsche si se pare ca Zune foloseste Scion ca referinta�, a mai spus Enderle.
Kurt Cobain-ul Microsoft
Culorile Zune se vor a fi de asemenea definitorii. In timp ce iPod, pe langa culorile clasice de alb si negru a ales varianta culorilor stralucitoare, Zune pe langa aceste variante de alb si negru apare si in varianta maro.
Steve Kaneko, directorul de design al Zune impreuna cu echipa sa au analizat cel putin 50 de culori, inclusiv albastru sau roz. Dar, in final ei au vrut mai mult decat sa ofere o culoare. Au vrut emotie: oamenii trebuie sa se uite la Zune si sa simta ceva. Pentru designeri, maro-ul a reprezentat independenta spiritului pe care si l-au dorit ca Zune sa-l exprime. �Ce persoane cu capul pe umeri ar fi ales culoarea maro pentru un produs electronic? Artistii ar