În perioada iulie – august 2006, la iniţiativa Danone România, agenţia internaţională de cercetări de piaţă Synovate a realizat un studiu în rândul femeilor cu probleme de tranzit intestinal lent din ţara noastră, privind evaluarea eficienţei consumului regulat de iaurt Activia. Coordonarea ştiinţifică s-a făcut de către Profesor Dr. Radu Voiosu, vicepreşedintele Societăţii Române de Gastroenterologie. Studiul a fost realizat în Bucureşti, Iaşi şi Cluj, pe un eşantion de 450 persoane cu probleme de tranzit intestinal lent, care nu consumau Activia. Subiecţii incluşi în studiu au fost împărţiţi în două grupe egale: primul grup a consumat 1 produs Activia pe zi, iar al doilea grup, 2 produse Activia pe zi. Principalele obiective ale studiului au fost: evaluarea eficienţei Activia în reglarea tranzitului intestinal lent, evaluarea nivelului de satisfacţie al consumatorului, evaluarea credibilităţii brand-ului, precum şi evaluarea intenţiei persoanelor de a continua consumul de Activia şi a intenţiei de a recomanda produsul. În ceea ce priveşte eficienţa Activia în reglarea tranzitului intestinal lent, 97 la sută dintre respondenţi au declarat că s-au simţit mai bine după ce au consumat produsul zilnic, timp de 14 zile. Conform răspunsurilor, efectul a fost gradual: 55 la sută au simţit primele schimbări după 3-4 zile sau mai devreme, iar 81 la sută în prima săptămână. În cazul celorlalte obiective, respondentele au acordat note de la 1 la 10, unde 1 este dezacord total sau deloc satisfăcut, iar 10 este total de acord/satisfăcut. Astfel, rezultatele studiului arată că subiecţii au fost satisfăcuţi de efectul Activia, acordând în medie nota 9, iar la capitolul credibilitate, Activia a crescut după cele 14 zile de consum, de la o medie de 6,9 la una de 8,8, diferenţă semnificativă din punct de vedere statistic. (R.M.)
În perioada iulie – august 2006, la iniţiativ