Vanzarile grupului OMV in primele noua luni din 2006 au crescut cu aproximativ 25%, pana la aproximativ 14 miliarde euro, iar veniturile inainte de dobanzi si impozite s-au majorat cu 2%, pana la 1,7 miliarde euro, comparativ cu perioada similara din 2005, se arata intr-un comunicat al companiei.
Venitul net al OMV, comparativ cu primele trei trimestre din 2005, a crescut cu 8%, pana la 1,3 miliarde euro.
“Cresterea profitabila a OMV se reflecta in rezultatele bune inregistrate de companie in primele noua luni ale anului 2006 - in pofida conditiilor destul de dificile din acest an. Din nou, contributia Petrom la aceste rezultate este semnificativa iar procesul de modernizare se desfasoara conform graficului”, a declarat Wolfgang Ruttenstorfer, CEO OMV.
In primele trei trimestre din 2006, vanzarile OMV pe segmentul rafinare si marketing au crescut cu 21% pana la aproximativ 13 miliarde euro. Volumele totale ale vanzarilor din rafinare au crescut cu 4% pana la 17,06 milioane de tone, fata de 16,47 mililioane tone in perioada similara a anului trecut.
Vanzarile din segmentul explorare si productie au crescut in primele noua luni cu 24%, pana la aproximativ 3 miliarde euro, in principal datorita preturilor mai ridicate la titei. Pretul realizat mediu al titeiului de 59,4 dolari pe baril a fost cu 23% mai mare decat valoarea comparativa din 2005 in timp ce pretul gazelor naturale a crescut cu 30%.
Productia totala de petrol, gaze naturale lichide si gaze a scazut cu 4% pana la 88,2 milioane barili, ceea ce corespunde unei productii zilnice medii de 323.000 barili.
Productia de petrol si gaze naturale lilchide de 46,1 milioane barili a fost cu 5% mai redusa decat anul anterior, din cauza desprinderii activitatii din Venezuela si Qatar precum si nivelului de productie mai scazut din Marea Britanie si Rom