Cornel Oprisan, retail manager al IKEA: Am analizat mai multe zone din Bucuresti, printre care si zona de sud, iesirea spre Bucuresti - Pitesti, pentru ca un magazin trebuie sa fie cat mai accesibil unui numar cat mai mare de oameni. Cornel Oprisan, managerul de retail al IKEA Romania, spune ca grupul suedez ia in calcul deschiderea celui de-al doilea magazin pe piata romaneasca, dupa ce a investit 10 milioane de euro in constructia primei locatii, in Bucuresti.
"Reprezentantii IKEA ar fi foarte dispusi sa faca urmatorul pas in Romania. Si asta pentru ca ne gandim impreuna ca avem de saturat o piata mai mare. Incepem cu Bucurestiul si ne gandim sa folosim experienta din Bucuresti la nivelul celorlalte regiuni", spune Cornel Oprisan, retail manager al IKEA.
Oprisan a vorbit intr-un interviu acordat ZF despre primii pasi pe care cel mai mare retailer mondial de mobila i-a facut in Romania si despre planurile pe care acesta le are pentru piata locala.
"IKEA se uita intotdeauna catre pietele care sunt interesante. In acelasi timp insa verifica si stadiul de maturitate a acelor piete si daca exista elemente care sa atraga. Motiv pentru care tatonarile pietei romanesti au demarat la inceputul anului 2004", isi aminteste Cornel Oprisan.
Cu toate acestea, decizia construirii unui magazin in Romania a fost luata in 2005. El a fost primul angajat al suedezilor in Romania, iar prima decizie pe care a luat-o a fost sa inceapa sa construiasca echipa.
"IKEA a venit in Romania facand studii, cunoscand oameni de afaceri care cunosc alti oameni de afaceri, prin intermediul Turcmall (unul dintre actionarii Moaro Trading, compania care opereaza franciza IKEA - n.red.). Mi s-a propus sa preiau studiile de fezabilitate pentru afacerea in sine", marturiseste reprezentantul IKEA.
Cel de-al doilea om in firma a fost managerul de resurse umane, d