În ultimele luni, oamenii din publicitatea românească au consumat multe pixuri şi hârtie pentru a-şi scrie demisiile sau transferurile. Asistăm la cea mai mare migraţie din ultimii zece ani din publicitatea autohtonă. Cauza acestor mişcări de personal se datorează creşterii bugetelor din piaţă. Unii dintre publicitari şi-au motivat decizia plecării prin faptul că „s-a umplut paharul“, pentru alţii, pur şi simplu, „a venit vremea pentru o schimbare“. Ce
În ultimele luni, oamenii din publicitatea românească au consumat multe pixuri şi hârtie pentru a-şi scrie demisiile sau transferurile. Asistăm la cea mai mare migraţie din ultimii zece ani din publicitatea autohtonă. Cauza acestor mişcări de personal se datorează creşterii bugetelor din piaţă.
Unii dintre publicitari şi-au motivat decizia plecării prin faptul că „s-a umplut paharul“, pentru alţii, pur şi simplu, „a venit vremea pentru o schimbare“. Cert este că directori de creaţie, PR-işti, oameni de media sau directori şi-au „luat zborul“ în această toamnă spre alte companii sau, pur şi simplu, au părăsit (pentru o bucată de timp?) scena advertisingului.
Migraţia de publicitari din ultimele luni justifică o serie de întrebări: De ce se înregistrează acum un vârf de mişcări? Este un fenomen fără precedent sau un fapt normal pe care presa de specialitate îl umflă?
Radu Florescu, preşedintele grupului Saatchi România, recunoaşte faptul că este prima dată când „ne confruntăm cu o asemenea migraţie“. El susţine că piaţa a crescut cu 7%, iar volumul de muncă e foarte mare. Florescu estimează că această migraţie va mai dura puţin peste un an, după care lucrurile vor reveni la normalitate.
Victor Dobre, fost director Scala JWT şi actualmente director al Asociaţiei Internaţionale a Publicităţii (IAA – România), consideră că ceea ce se întâmplă acum în industrie este o