Romanii au devenit mai interesati de achizitionarea unor produse de gresie si faianta de o calitate superioara, se arata intr-un studiu al Institutului Mia Marketing cerut de Pazo Grup. Potrivit studiului, pentru prima data in aceasta industrie, pretul nu mai este criteriul determinant in achizitionarea unor astfel de produse, ci designul si calitatea. In opinia Pazo, studiul releva faptul ca piata de gresie si faianta se maturizeaza si devine din ce in ce mai sofisticata, fapt reliefat si de preferinta din ce in ce mai accentuata a consumatorului pentru un anumit tip de magazin. Astfel, daca pana acum erau preferate depozitele de materiale de constructii, consumatorul migreaza catre magazine specializate unde poate primi sfaturi pertinente si consultanta. Tendinta se manifesta, in special, in randul tinerilor si a persoanelor de sex feminin. In vederea alegerii unui anumit tip de gresie sau faianta consumatorii au, in primul rand, incredere in persoane apropiate lor si in persoane autorizate (mesteri faiantari, vanzatori de la magazine specializate). Totodata, respondentii studiului sunt receptivi la reclamele si articolele din revistele de specialitate.
"Am constatat, cu surprindere, ca obiceiurile de consum ale romanilor s-au schimbat radical in ultimul an. Astfel daca, in 2004, timpul de inlocuire a produselor de gresie si faianta din casa era de 20 - 25 de ani, in acest an acest interval s-a injumatatit, ajungand pana la 10 ani", a declarat Lucian Azoitei, directorul general Pazo Grup. Potrivit acestuia, gresia si faianta, obiecte care sunt pentru folosinta indelungata, au devenit produse cumparate din impuls "precum guma de mestecat".
Obiceiuri de consum diferite in functie de zona geografica
Din studiul realizat de Mia se remarca faptul ca fiecare zona geografica a tarii are propriile obiceiuri care achizitioneaza acest tip de p