O analiză a termenelor de valabilitate ale autorizaţiilor sau a acelora de închidere a regimurilor vamale suspensive v-ar putea aduce, pe lângă o reducere semnificativă de costuri, şi „oportunitatea“ de a continua operaţiunile vamale temporare după 1 ianuarie. Pentru început, o să vă spunem ceva ce aţi mai auzit, dar este necesar pentru a stabili contextul general, anume că aderarea la 1 ianuarie 2007 va însemna desfiinţarea graniţelor vamale dintre România şi ţă
O analiză a termenelor de valabilitate ale autorizaţiilor sau a acelora de închidere a regimurilor vamale suspensive v-ar putea aduce, pe lângă o reducere semnificativă de costuri, şi „oportunitatea“ de a continua operaţiunile vamale temporare după 1 ianuarie.
Pentru început, o să vă spunem ceva ce aţi mai auzit, dar este necesar pentru a stabili contextul general, anume că aderarea la 1 ianuarie 2007 va însemna desfiinţarea graniţelor vamale dintre România şi ţările membre ale Uniunii Europene. Acest lucru va însemna că, exceptând bunurile aflate în regimuri vamale suspensive sau economice la data aderării, nu vor mai exista exporturi şi importuri între România şi ţările membre UE. Acestea vor fi înlocuite de achiziţii, respectiv livrări intracomunitare. În plus, de la 1 ianuarie 2007, România nu va mai aplica legislaţia vamală naţională, ci pe cea comunitară - Codul vamal comunitar, Regulamentul vamal comunitar sau Tariful vamal comun în relaţiile comerciale cu statele din afara UE.
„Ca regulă generală, putem spune că, potrivit Tratatului de aderare a României şi Bulgariei la UE, operaţiunile vamale suspensive/economice aflate încă în derulare la 1 ianuarie 2007 vor putea continua după aderare şi vor înceta sau se vor încheia în condiţiile legislaţiei vamale comunitare“, spune Daniel Anghel, director, Tax & Legal services, PriceWaterhouseCoopers. „Totuşi, Tratatul