Biletul de avion „pe hârtie“ îşi trăieşte ultimul an. De la 1 ianuarie 2008, toate companiile aeriene din lume vor elibera doar bilete electronice. Cum se va aplica această măsură în România şi care vor fi efectele ei asupra preţului călătoriei cu avionul?Pe site-ul IATA (The International Air Transport Associations), organizaţie ce reuneşte 260 de linii aeriene care acoperă 94% din traficul internaţional de pasageri, există un contor care numără zilele, orele, m
Biletul de avion „pe hârtie“ îşi trăieşte ultimul an. De la 1 ianuarie 2008, toate companiile aeriene din lume vor elibera doar bilete electronice. Cum se va aplica această măsură în România şi care vor fi efectele ei asupra preţului călătoriei cu avionul?
Pe site-ul IATA (The International Air Transport Associations), organizaţie ce reuneşte 260 de linii aeriene care acoperă 94% din traficul internaţional de pasageri, există un contor care numără zilele, orele, minutele şi chiar secundele până la data de 1 ianuarie 2008. Acesta este termenul limită până la care companiile aeriene şi agenţiile de turism mai pot să emită bilete de avion „pe hârtie“. După această dată, toate tichetele vor fi emise doar în versiune electronică. „Beneficiile pentru pasager sunt multe, începând cu dispariţia stress-ului pierderii biletului. Modificarea itinerariului va fi mult mai simplă, iar pasagerii vor beneficia de un check-in rapid la aeroport“, explică Anca Apahidean, director IATA pentru România şi Republica Moldova. În plus, trecerea la biletul electronic va aduce economii substanţiale industriei de profil. Dacă pentru un bilet obişnuit costurile de procesare se ridică la zece dolari, emiterea unui bilet electronic costă doar un dolar. Ţinând seama că operatorii aerieni membri ai IATA emit anual, la nivel global, circa 300 de milioane de bilete, trecerea la sistemul electronic le va aduce economii d