România ar putea aloca peste trei miliarde de euro, în următorii zece ani, pentru înlocuirea vechilor aparate de zbor MiG, din dotarea armatei, cu avioane de luptă de ultimă generaţie. Între numele vehiculate ca potenţiali furnizori se numără producătorul suedez Saab (Gripen) şi cel american Lockheed Martin (F-16). Banii se pot întoarce însă în ţară, în condiţiile în care aceste achiziţii se vor baza pe acorduri de tip offset.Dotarea la standarde NATO a forţelor aeriene,
România ar putea aloca peste trei miliarde de euro, în următorii zece ani, pentru înlocuirea vechilor aparate de zbor MiG, din dotarea armatei, cu avioane de luptă de ultimă generaţie. Între numele vehiculate ca potenţiali furnizori se numără producătorul suedez Saab (Gripen) şi cel american Lockheed Martin
(F-16). Banii se pot întoarce însă în ţară, în condiţiile în care aceste achiziţii se vor baza pe acorduri de tip offset.
Dotarea la standarde NATO a forţelor aeriene, terestre şi navale româneşti presupune o notă de plată de circa 13 miliarde de euro, în perioada 2007-2017, potrivit noului ministru al apărării, Sorin Frunzăverde. În cadrul acestui program, achiziţia de aparate de zbor pare să ocupe un loc special. Departamentul pentru Armament din cadrul MApN se află în plin proces de elaborare a studiului de concept referitor la alegerea tipului de avion multirol (capabil să efectueze misiuni aer-aer şi aer-sol). După finalizarea documentaţiei, se va lua decizia privind achiziţionarea aeronavelor care vor înnoi flota aeriană română.
Planul de înzestrare şi modernizare a Forţelor Aeriene Române prevede înlocuirea avionului MiG-21 Lancer cu un aparat compatibil cu standardele NATO care să ofere, printre altele, reducerea perioadei necesare refacerii capacităţii de zbor şi de luptă, precum şi un cost de operare şi mentenanţă scăzut pe durata vieţii. „Î