O dată cu aderarea, mai mulţi furnizori de servicii, care aveau tarifele exprimate în dolari, au luat decizia denominării acestora în euro.La început a fost Banca Naţională, care a stabilit cursul de referinţă al leului în euro. Apoi, furnizorii de utilităţi şi-au exprimat planurile tarifare fie în euro, fie direct în lei, iar piaţa imobiliară a adoptat şi ea moneda europeană. În fine, a venit rândul companiilor din comunicaţii să facă acest pas.Începând cu data de 8 i
O dată cu aderarea, mai mulţi furnizori de servicii, care aveau tarifele exprimate în dolari, au luat decizia denominării acestora în euro.
La început a fost Banca Naţională, care a stabilit cursul de referinţă al leului în euro. Apoi, furnizorii de utilităţi şi-au exprimat planurile tarifare fie în euro, fie direct în lei, iar piaţa imobiliară a adoptat şi ea moneda europeană. În fine, a venit rândul companiilor din comunicaţii să facă acest pas.
Începând cu data de 8 ianuarie a anului viitor, Orange România îşi va schimba moneda de tarifare în euro în loc de dolari americani. „România va intra în Uniunea Europeană, iar aceasta este moneda oficială a UE şi, în ultimă instanţă şi România va adopta euro ca monedă, de aceea am decis să facem acest pas“, spune Richard Moat, directorul general al operatorului.
Să fie vorba însă şi de o decizie de marketing? „Paritatea se va face la cursul BNR din data de 8 ianuarie, iar rotunjirile se vor face în favoarea clientului“, adaugă Moat. „Din estimările noastre, această paritate va fi la data respectivă de 1,3 dolari pentru un euro“. Astfel, tariful pentru un SMS, anunţat de operator, nu va mai fi de 0,07 dolari, ci de 0,05 euro, iar abonamentul de bază va fi de trei euro în loc de patru dolari, ofertă similară cu cea a competitorului Cosmote, care de la intrarea pe piaţă îşi exprimă tarifele în euro. „Pia