Cumpărăturile din magazine virtuale nu mai sunt de mult considerate doar o modă sau un moft. Cu toate acestea, nu sunt mulţi clienţii care îşi cunosc toate drepturile şi nici comercianţii care îi informează corect, mai ales în privinţa posibilităţii de returnare a produselor achiziţionate.Orice produs cumpărat dintr-un magazin online poate fi returnat de client în maximum zece zile de la livrare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. Dacă vânzătorul nu face
Cumpărăturile din magazine virtuale nu mai sunt de mult considerate doar o modă sau un moft. Cu toate acestea, nu sunt mulţi clienţii care îşi cunosc toate drepturile şi nici comercianţii care îi informează corect, mai ales în privinţa posibilităţii de returnare a produselor achiziţionate.
Orice produs cumpărat dintr-un magazin online poate fi returnat de client în maximum zece zile de la livrare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. Dacă vânzătorul nu face cunoscut acest lucru clienţilor săi, atunci termenul este extins la 90 de zile. {i, chiar dacă, pe de-o parte, site-urile care nu fac publică această informaţie îşi asumă riscuri importante, ele încearcă, pe de altă parte, să se protejeze de un posibil fenomen de „testare“ a produselor.
{i cu toate că în cazul vânzărilor de cărţi riscurile de acest fel pot fi chiar mai mari, mai ales din cauza posibilitătţilor de multiplicare a fiecărei cărţi, site-ul dol.ro, aparţinând lanţului Diverta, a postat anunţul cerut de lege. „Există şi riscul testărilor gratuite, însă tot ce putem face este să respectăm legea, iar legiuitorul a luat această decizie fără o consultare prealabilă a societăţilor comerciale care au ca obiect de activitate comerţul electronic“, spune Alexandru Stoica, directorul general al dol.ro. Iar Cătălin Butolo, director de marketing al grupului K Tech - Ultra PRO, proprietarul magazinulu