Producătorii de ciment Lafarge, Holcim şi Carpatcement au anunţat că în primele nouă luni din 2006 au dus-o mai bine decât în întreg anul trecut. Iar creşterile de circa 20% ale cifrelor de afaceri vor fi depăşite cu siguranţă în anii care vor urma.Celebrul trio de pe piaţa românească a cimentului a reuşit, anul acesta, să stingă orice mesaje negative la adresa cartelizării preţurilor. Aşa că, Lafarge, Carpatcement şi Holcim au raportat pe primele nouă luni majorări a
Producătorii de ciment Lafarge, Holcim şi Carpatcement au anunţat că în primele nouă luni din 2006 au dus-o mai bine decât în întreg anul trecut. Iar creşterile de circa 20% ale cifrelor de afaceri vor fi depăşite cu siguranţă în anii care vor urma.
Celebrul trio de pe piaţa românească a cimentului a reuşit, anul acesta, să stingă orice mesaje negative la adresa cartelizării preţurilor. Aşa că, Lafarge, Carpatcement şi Holcim au raportat pe primele nouă luni majorări ale cifrelor de afaceri din România, şi implicit ale profitului, cu procente cuprinse între 14% şi 30%. Şi asta după ce, pe ansamblu, anul trecut, afacerile urcaseră cu peste 10%, înscriindu-se, de fapt, în ritmul de creştere al pieţei de profil. Anul trecut, piaţa românească a cimentului s-a ridicat la circa 6,1 milioane de tone, iar pentru acest an, este preconizată o creştere de circa 20%. În traducere financiară, toată această cantitate înseamnă peste 500 de milioane de euro.
Creşterea organică de pe piaţa românească a celor trei grupuri multinaţionale are la bază o motivaţie extrem de simplă: explozia pieţei construcţiilor. Iar „cimentiştii“ au intuit foarte bine acest trend, investind masiv în staţii de betoane, zone ideale pentru obţinerea de profituri uriaşe. Astfel, în raportul financiar al primelor nouă luni, francezii de la Lafarge confirmă evoluţiile pozitive, arătând că majorarea cantităţ