Gentleman, gentleman, dar pana la un punct. Mai corect spus, pana la bautura si la... holiday (vacanta). Cam asa arata portretul schematic al turistului britanic. Si nu este vorba de speculatii, ci de o pozitie oficiala, care a dus si la lansarea unei campanii de constientizare a turistilor britanici de catre ambasadele Marii Britanii sub motto-ul: "Veniti sa va distrati, dar fiti responsabili". Concret, in medie, "insularii" efectueaza cam 60 de milioane de calatorii in afara tarii lor pe an, care se incheie, potrivit statisticilor detinute de Foreign Office, cu circa 900 de mii de incidente grave. "Unii apeleaza in plina noapte (la personalul diplomatic), pentru ca au uitat sa-si noteze adresa hotelului, altii, pentru ca isi dau brusc seama, la iesirea dintr-un bar, ca nu mai au nici pasaport, nici bani", a explicat Peter Wickenden, purtatorul de cuvant al reprezentantei diplomatice britanice a Majestatii Sale la Praga. Iar ambasadele s-au saturat sa-si vada angajatii hartuiti de turistii chercheliti, rataciti sau pradati, ceea ce a dus la lansarea campaniei "Veniti sa va distrati, dar fiti responsabili". Programul a fost lansat, simultan, in 26 de tari si are drept principal scop prevenirea incidentelor de acest tip si informarea cetatenilor "despre ceea ce poate si nu poate face Foreign Office". Bine, dupa doua, trei, cinci Guiness, de exemplu, "I don't know" ce efect va mai avea campania. Iar multi britanici nici nu se opresc la atat. Va spun din proprie experienta. In vacanta de vara, in Grecia, am avut de-a face cu un grup de turisti britanici, cu varste cuprinse intre 16 si 50 de ani, iar, avand in vedere ca bautura era de 3-4 ori mai ieftina decat in Marea Britanie, programul lor zilnic incepea cu bere si se termina cu bere, trecand prin momente de agitatie si galagie, "For God's Sake". Dar oficialii de la Londra cred totusi in ideea lor si, pentru a-si