Vanzarile aferente segmentului de retail din Marea Britanie au atins, in luna octombrie, cel mai ridicat nivel din ultimele 11 luni. Vanzarile pe retail au crescut in Regatul Unit cu 0,9 procente, cel mai mare avans inregistrat din noiembrie 2005 si pana in prezent, asta dupa ce in septembrie vanzarile au consemnat o diminuare de 0,4%, potrivit datelor Oficiului National de Statistica din Londra, preluate de Bloomberg. Factorii care au influentat aceasta crestere au fost diminuarea preturilor, dar si costurile reduse ale benzinei, care au convins consumatorii sa cumpere mai mult din magazinele universale si prin intermediul Internetului.
Economistii intervievati de Bloomberg prognozau ca volumul vanzarilor pe retail se va majora cu 0,3 procente. La nivelul intregului an, vanzarile pe retail au inregistrat, in Marea Britanie, o crestere de 3,9%.
Toate categoriile incluse in segmentul de retail au crescut in vanzari, in luna octombrie, mai putin produsele alimentare, care au inregistrat o descrestere a vanzarilor de 0,2%. Cea mai mare ascensiune a vanzarilor au consemnat-o produsele care se comercializeaza in magazinele nespecializate, cum ar fi lanturile de magazine universale, dar si produsele care nu se comercializeaza prin intermediul magazinelor, ci online. Ambele categorii de produse s-au vandut cu 2,5% mai mult. Banca Nationala a Angliei a precizat miercuri ca apetitul de a cheltui al consumatorilor englezi ar putea avea un impact pozitiv asupra economiei din Insula, care ar putea urma un trend ascendent in urmatorii doi ani. Veniturile mari si pretul caselor, care au inregistrat cea mai ridicata valoare de crestere in ultimii patru ani, conform raportului prezentat miercuri, vor echilibra impactul generat de cele doua majorari de dobanda, operate in ultimele patru luni de Banca Centrala britanica. Lira sterlina a inregistrat o crestere, dupa ce in p