Dupa ce, in ultimii 10 ani, a lucrat in cinci dintre marile agentii de publicitate autohtone (Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, D'Arcy, J. Walter Thompson si GMP), Mihaela Pascu se incadreaza in imaginea pe care ai putea-o avea despre noul director de creatie de la Mercury Promotions prin faptul ca este oricum, numai cum te-ai astepta nu. La 42 de ani, cu parul tuns scurt si un look aproape scolaresc, Mihaela ne marturiseste, amintindu-si de vremurile cand, eleva de liceu fiind, se radea in cap, ca "mi-am consumat atunci toate revoltele si am ramas un om cuminte, chiar daca informal". Spiritul rebel de atunci nu s-a putut stinge de tot, iar marturie sta profesia sa, atat de legata de actualitate, oarecum neconforma cu profilul unei absolvente de Filologie, licentiata in poezia victoriana - nonconformismul acesta a devenit intre timp mult mai clar directionat, fapt ce reiese din conceptul "publicitatii care sare din A4", in care crede cu tarie.
Despre meseria de publicitar in general si cea de creativ in particular, declara ca este una care te solicita total, cu tot ceea ce tine de tine in mod intim, nefiind posibil, cum este poate cazul altor profesii, ca dimineata sa-ti lasi problemele particulare la usa, doar pentru a le ridica, intacte, seara, in drumul spre casa. O viziune profund personala este astfel nu doar tolerabila, dar si cat se poate de dezirabila, de vreme ce "problemele tale sunt, si ele, insight de consumator". Un anumit grad de detasare este totusi necesar, din moment ce ti se cere sa lucrezi "cu 1.000 de parametri si 40 de registre deschise", moderand apoi "20 de subiectivitati acute".
In opinia sa, ceea ce mana un creativ spre atingerea de noi performante este orgoliul, de vreme ce dorinta de a fi mai bun decat cei din jur este cea care provoaca cel mai mult un individ - este vorba insa de un orgoliu temperat, capabil sa treaca in umbra odat