Documente:
Planul Pasajului Basarab
(17.11.2006) PDF
Vineri, muncitorii au demarat lucrarile pentru proiectul pasajului Basarab. Constructia va fi inalta de 28 de metri, va porni din intersectia Bulevardului Nicolae Titulescu cu Strada Alexandru Ioan Cuza si va reveni la sol pe soseaua Grozavesti.
Pasajul va intinde pe o lungime de aproape 2 kilometri, si va costa minimum 178 de milioane de euro. Lucrarile se vor incheia in anul 2009.
Scopul proiectului este acela de a fluidiza circulatia in zona Garii de Nord, una dintre cele mai aglomerate din Bucuresti.
Piatra de temelie a fost pusa vineri de primarul general al Capitalei, Adrian Videanu, si presedintele Traian Basescu.
Cum va arata constructia
Pasajul pleaca printr-o rampa de acces din Bulevardul Titulescu in apropierea intersectiei cu Bulevardul Alexandru Ioan Cuza, supratraverseaza Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata
Bd. Dinicu Golescu se inscrie apoi intre fronturile construite ale Soselei Orhideelor, supratraverseaza si intersectia Plevnei - Orhideelor - Giulesti si Podul Grozavesti existent revenind la sol pe Soseaua Grozavesti. Pasajul trece si pe deasupra raului Dambovita.
Pe tronsonul dintre Bd. Dinicu Golescu si intersectia Giulesti- Plevnei, la nivelul solului, de o parte si de alta a soselei pasajului, se va realiza o zona cu latimea carosabila de sapte metri.Foto: HotNews.ro
Pe latura de sud a pasajului intre podul Grozavesti si intersectia Orhideelor - Giulesti - Plevnei, va fi realizata la nivelul solului o bretea cu doua sensuri de circulatie, cu cate doua benzi pe fiecare sens si trotoar lat de trei metri.
In zona de sub pasaj, la nivelul solului, de o parte si de alta a stalpilor centrali ai pilelor va fi amplasata calea de rulare a tramvaielo