Vânzările totale de autoturisme au crescut cu 18% în primele zece luni ale acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 209.935 unităţi, potrivit ultimului raport Vânzările totale de autoturisme au crescut cu 18% în primele zece luni ale acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 209.935 unităţi, potrivit ultimului raport publicat de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Renault conduce, în continuare, în clasamentul mărcilor de import, chiar dacă în luna august, Renaul Clio, lider de piaţă incontestabil, fusese detronat de modelul Skoda Fabia, distribuit de importatorul Porsche România. Astfel, în pofida unei scăderi a vânzărilor de 3,3%, francezii rămân lideri de piaţă. Renault a distribuit 17.257 de unităţi în 2006. Mărcile Skoda şi Volkswagen au înregistrat creşteri semnificative, de 38%, respectiv de 30%, şi sunt poziţionate pe locurile doi şi trei. Următoarele poziţii sunt ocupate de Peugeot - 8.742 unităţi (+21,9%), Opel - 8.443 unităţi (+106,1) şi Ford - 7.638 unităţi (+78,7%). Opel a realizat cea mai mare creştere pe acest segment. Clasamentul pe modele de autoturisme nu s-a schimbat faţă de cel prezentat în ultimul raport al APIA. Cel mai bine vândut brand de import rămâne Renault Clio - cu 10.790 unităţi (+6,5%), urmat de Skoda Fabia - 5.952 unităţi (+64,4%) şi Skoda Octavia Tour - 5.557 unităţi (+41,5%). În poziţiile următoare se regăsesc Renault Megane - 5.458 unităţi (minus 17,1%), Opel Astra Classic - 4.607 unităţi (+197,6%) şi Skoda Octavia - 4.416 unităţi (+5,2%). Ponderea maşinilor echipate cu motoare diesel în totalul vânzărilor a ajuns la aproape 40% în primele zece luni ale acestui an. Dintre acestea, circa jumătate sunt pe segmentul de import. În comparaţie cu anii trecuţi, creşterea vânzărilor de autoturisme pe anul 2006 este mai ponderată, iar potrivit specialiştilor