Discuţia despre clişeele şi stereotipurile din cinematografia Regatului Unit, care a urmat ultimei proiecţii de la cinema Studio din cadrul Festivalului de Film Britanic, a evoluat spre tema identităţilor. Fapt de înţeles, dacă analizezi puţin selecţia (semnată, ca de obicei, de Mihai Chirilov) prezentată în această a 11-a ediţie. Plus că în lumea tot mai frămîntată de azi pare firesc ca identitatea - fie ea etnică (Gypo), sexuală, religioasă, culturală sau pur personal/emoţională - să devină o problemă tot mai acută.
Astfel, Children of Men, intrat deja şi pe ecrane, îmbină umanism, terorism, represiune şi imigraţia ilegală, pe fundalul distopic al unei omeniri în care copiii sînt o amintire. On a Clear Day abordează încercarea de autovalidare printr-o acţiune extremă în momentul pierderii a ceea ce te definea aparent (slujba). Aşa cum Red Road (Andrea Arnold) panoramează o tentativă similară din perspectivă feminină, dublată de dorinţa de răzbunare. Iar The Descent, bijuteria semnată Neil Marshall (al cărui Dog Soldiers s-a văzut într-o mai veche ediţie), dincolo de cadrul, impecabil executat, de horror visceral, pune în ecuaţie durerea provocată de dispariţia a tot ce era esenţial pentru eroină (familia) şi, adăugînd trădarea prieteniei, duce ideea dezumanizării produse de suferinţa exacerbată pînă la ultimele consecinţe, i.e. abandonul voluntar al lumii. În Kinky Boots se confruntă mentalitatea aşezat-tradiţionalistă a unei fabrici falimentare din Northampton cu salvarea ce are chipul nu-tocmai-obişnuit acolo al unui travestit flamboaiant. Identitatea sexuală e centrul şi în Breakfast on Pluto, pandant în cheie camp-rosé, de basm al sumbrei capodopere a aceluiaşi Neil Jordan, The Butcher Boy, cu care împarte, pe lîngă autorul romanului originar (Patrick McCabe), căutarea apartenenţei (social/familiale), dar şi setting-ul în mare parte irlandez cu probl