Dezvoltarea regionala si proiectele comune romano-ungare lasa loc unui numar important de investitii, atit de stat, cit si private. Dincolo de declaratiile politice, se intrevad investitii masive in sfera infrastructurilor, energiei, comertului, constructiilor si turismului.
Odata cu deschiderea frontierelor insa, un impact deosebit vor avea si afacerile private, Romania devenind nu doar “partener” pentru Ungaria, ci si un competitor serios pe piata maghiara.
La ora actuala, Ungaria se poate mindri cu preturi mult mai accesibile la produsele de baza si nu numai (alimente, produse de uz casnic, obiecte de folosinta indelungata etc.), cu o infrastructura inca de invidiat pentru Romania, in primul rind sosele si autostrazi net superioare, o piata imobiliara relativ ieftina, o retea comerciala greu de imaginat inca pentru Romania (reprezentante
internationale si supermarketuri pina la nivel de comune si chiar sate) si, cu servicii inca scumpe si de proasta calitate, exact ca si Romania, in domeniul turismului.
Ungaria ar dori, in primul rind, ca soselele si autostrazile pe care le exploateaza sa nu se mai opreasca la granita. La fel, sa se imbunatateasca transportul feroviar si cel fluvial, pe Dunare.
In plus, in materie de comunicatii, se spera ca odata ce lucrarile la cele doua segmente de autostrada ce vor lega Ungaria de Transilvania si de Banat, ca sa nu mai vorbim de visul mai vechi - Debrecen - Satu Mare - se vor asigura si retelele de fibra optica ce vor interconecta cele doua tari.
In ceea ce priveste turismul, desi Ungaria are la ora actuala o retea hoteliera asemanatoare cu cea romaneasca, dupa cum spuneam, cu servicii scumpe si proaste, exista o puzderie de mici intreprinderi private, de tip pensiune, care concureaza deja cu succes marile investitii.
Odata cu dizolvarea granitel