Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC) intentioneaza sa semneze in decembrie un document care va obliga industria telecom sa faca investitii serioase pentru a permite clientilor sa-si pastreze numarul de telefon indiferent de retea, incepand din 2007.
Astfel, cei care descopera o oferta mai buna de comunicatii vor putea trece la noul operator fara sa mai fie obligati sa-si schimbe numarul.
Desi suna foarte tentant, nici in tarile foarte avansate in acest domeniu nu exista un numar foarte mare de clienti care si-au schimbat furnizorul pastrand numarul. Evident, serviciul va fi cu plata, iar o parte din costuri se vor transforma si in preturi mai mari pentru servicii, spun specialistii.
Finalul lui 2007, un termen nesigur
Principalii operatori de telefonie din Romania recunosc ca este vorba de o investitie serioasa, dar ca acest serviciu va fi in favoarea clientilor, care vor avea astfel mai multe optiuni.
„ANRC a stabilit inca din luna aprilie a acestui an ca, incepand cu anul 2007, companiile de telefonie vor avea obligatia de a oferi abonatilor servicii de portare a numerelor“, a declarat, pentru SFin, Dan Georgescu, presedintele ANRC.
Va exista insa o consultare permanenta cu industria, pentru a evita problemele care vor aparea din cauza solutiilor diferite de portabilitate, a asigurat acesta. Tehnologia permite operatorilor sa aleaga intre diversi furnizori de solutii, iar aceste echipamente s-ar putea ca in final sa nu fie tocmai compatibile, ceea ce ar putea duce la noi cheltuieli.
Decizia concreta privind normele tehnice si comerciale de implementare va contine, de asemenea, mentiunea ca operatorii sunt obligati, in termen de noua luni, sa realizeze aceste investitii si sa aiba serviciul functional. Cei mai optimisti considera ca procesul va fi terminat anul viitor, proba