Centura ocolitoare Manastur - Someseni, menita sa descongestioneze traficul din centrul orasului, se va intinde pe o suprafata de peste 116 ha. Societatea Experiment Proiect a finalizat planul urbanistic pentru tronsonul I, Borhanci -Calea Someseni, de 3,19 km. E randul societatii Multi Invest Targu-Mures sa finalizeze PUZ-uri pentru tronsoanele Borhanci -Buna Ziua si Buna Ziua - Manastur.
Experiment Proiect din Cluj si Multi Invest din Targu-Mures sunt cele doua societati care au elaborat planurile urbanistice zonale (PUZ-uri) pentru realizarea unui inel care sa descongestioneze traficul din centrul Clujului.
Acest inel presupune, conform studiului de circulatie realizat anul trecut de Search Corporation, o noua legatura intre cartierul Manastur (partea de vest) si cartierul Marasti (partea de est). PUZ-urile elaborate de Experiment Proiect si Multi Invest ofera, practic, solutii privind traseul pe care urmeaza sa-l parcurga acest drum ocolitor.
Directorul Tehnic al Primariei, Sorin Apostu, ne-a informat ca inelul a fost impartit in trei tronsoane, cele doua societati amintite - care au castigat licitatia - fiind obligate sa trateze separat fiecare tronson in parte. Se lucreaza separat la PUZ-uri, fiecare tronson fiind tratat separat de catre arhitecti.
Dupa finalizarea PUZ-urilor, Comisia Tehnica de Urbanism a Primariei trebuie sa le avizeze, a spus Sorin Apostu. Trebuie precizat ca societatea Experiment Proiect a castigat tronsonul I (Borhanci -Calea Someseni), iar Multi Invest, tronsoanele II si III (Borhanci -Buna Ziua si Buna Ziua -Manastur).
Peste Palocsay
Societatea Experiment Proiect, condusa de arhitectul Corina Popse, a finalizat deja o prima etapa din PUZ-ul pentru tronsonul Borhanci -Calea Someseni, pentru care a si pr