Deruta in fata concurentei internetului determina unele dintre titlurile istorice din presa americana sa apeleze la amatori, punand temelia "jurnalismului cetatenesc", facut de cititori si oameni de pe strada, de o maniera asemanatoare blogurilor.
Ultimele exemple de fragilitate financiara a presei sunt vanzarea revistei "Reader’s Digest", pentru 2,4 miliarde de dolari, unui fond de investitii privat si scoaterea la mezat a trustului-imperiu Tribune, care detine 11 ziare, printre care influentul "Los Angeles Times".
"Internetul le ia ziarelor cititorii si retetele publicitare, distribuind continut gratuit si obisnuindu-i pe tineri cu un tip de informatie care nu are nevoie de jurnalisti. Ziarele insa sunt foarte importante pentru societate", a comentat pentru AFP John Carroll, fost redactor-sef al "LA Times".
In Europa, televiziunea britanica Channel 5 remunereaza deja filmuletele si informatiile utilizabile primite de la telespectatorii sai.
Britanicii isi platesc colaboratorii amatori
Paginile web nu sunt inca suficiente pentru finantarea unei redactii, pentru ca acestea nu aduc decat 7a din totalul veniturilor publicitare.
Conform analistului Lauren Fine, de la Merrill Lynch, site-urile vor aduce 50a din veniturile publicitare ale unei publicatii abia peste 30 de ani.
Deruta in fata concurentei internetului determina unele dintre titlurile istorice din presa americana sa apeleze la amatori, punand temelia "jurnalismului cetatenesc", facut de cititori si oameni de pe strada, de o maniera asemanatoare blogurilor.
Ultimele exemple de fragilitate financiara a presei sunt vanzarea revistei "Reader’s Digest", pentru 2,4 miliarde de dolari, unui fond de investitii privat si scoaterea la mezat a trustului-imperiu Tribune, care detine 11 ziare, printre care influentul "Los Angeles Times". @N_P