In perioada anilor 1978-1982, in Romania se desfasura un campionat national de viteza pe circuit inchis, iar Braila organiza anual o etapa la care participau vitezistii vremii pe automobile gen Dacia 1100 si 1300. Existenta circuitului de la Braila a format tinere talente pe plan local, cum au fost Florian Rizea si Ionel Costea, care in 1980 au reusit cu un Fiat 850 sa se claseze pe rind pe locurile al doilea si respectiv al treilea la Circuitul de viteza de la Drobeta Turnu Severin.
Saptamina trecuta, dupa 26 de ani de intrerupere, la Turnu Severin filiala ACR din localitate impreuna cu cea din Timisoara au organizat un circuit de viteza si un concurs de indeminare, iar istoria s-a repetat, un brailean aflat intr-o forma foarte buna, Gabriel Moisescu, pe o Dacia Nova a ocupat locul al treilea in clasamentul general el fiind devansat de doua marci de masini care nu mai au nevoie de nici o prezentare, Subaru si Ford.
"Este un nou succes al automobilismului brailean. Pentru moment este doar o incercare timida de reluare a marilor circuite de viteza. Un nou start al acestui gen de concursuri va avea loc in luna aprilie 2007 la Bucuresti, odata cu organizarea unui circuit de viteza in jurul Parlamentului, competitie automobilistica cuprinsa in cadrul Campionatului European", a declarat Valentin Nemtanu, presedintele fundatiei Hobby Autosport Braila.
Tot in acest an, alti doi piloti braileni, Liviu Tirulescu si Ionel Chesaru au participat la citeva etape ale Campionatului National de viteza pe traseu montan si dupa omologarea tuturor rezultatelor din 2006 cei doi ocupa locuri onorabile in clasamentul general, 8 si respectiv 10.
O alta prezenta notabila in automobilismul de performanta, atit ca arbitru international, cit si in calitate de concurent a fost si cea a lui Valentin Nemtanu, cel care, impreuna cu Gabriel Moisescu au oc