Cisco a publicat rezultatele finale ale unui studiu global privind decidentii din domeniul IT. Studiul releva un fenomen tratat cu gravitate de majoritatea acestora si anume ca numarul de apeluri catre centrele de asistenta tehnica privind problemele de securitate este in crestere.
Pentru protejarea angajatilor care lucreaza la distanta, majoritatea decidentilor IT vor recurge anul viitor la sporirea investitiilor in securitate, doua cincimi dintre acestia anuntand investiti cu 10% mai mari in 2007.
Concluziile reprezinta rezultatul unei serii aprofundate de studii internationale privind comportamentul online al angajatilor la distanta. Efectuat in vara aceasta de catre o firma independenta de cercetare a pietei, studiul analizeaza raspunsurile oferite de peste 1000 de tele-angajati si 1000 de decidenti din domeniul IT din 10 tari: SUA, Marea Britanie, Franta, Germania, Italia, Japonia, China, India, Australia si Brazilia.
Aceste rezultate recente evidentiaza gravitatea aspectelor semnalate in studiul efectuat in luna octombrie. Cercetarea arata contradictiile dintre constientizarea de catre teleoperatori a problemelor de securitate si comportamentul lor real, precum si perceptia deconcertanta privind rolul profesionistilor IT in controlarea utilizarii dispozitivelor de la nivelul organizatiilor � laptop-uri, PDA-uri si telefoane inteligente.
In ansamblu, 38% dintre decidentii IT au raportat o crestere a numarului de apeluri catre centrele de asistenta tehnica privind problemele de securitate. Problematica acestor apeluri o constituie utilizatorii si dispozitivele lor, care cad prada atacurilor din partea virusilor, inselaciunii prin intermediul mesajelor spam, furtului de identitate si altor activitati rau intentionate.
In India, mai mult de jumatate dintre respondentii IT (55%) au raportat o crestere a numarului apelurilor de acest ti