Consumul global de continut sportiv pe telefonul mobil ar putea atinge suma de un miliard de dolari pana la sfarsitul anului.
In ciuda dimensiunilor, ecranul telefonului mobil reuseste sa atraga posesorii de terminale la tot mai mult consum de continut multimedia (mai ales pe piete "mature"). Preturile serviciilor nu prea te imbie, reteaua 3G i-a convins pe operatori ca e mare nevoie de 3,5G, dar previziunile nu sunt negative pentru urmatorii ani. Iata ca pentru continut sportiv consumat pe celular se estimeaza o piata de 1 miliard de dolari pentru anul in curs, asteptandu-se sa ajunga la 4 miliarde pana in 2011. Europenii ar fi cei mai mari consumatori (40% din venituri), fiind urmati de utilizatorii din zona Asia - Pacific (33%) si nord-americani (18%).
REALITATI ROMANESTI. Si clientii din Romania ai operatorilor de telefonie mobila incep sa prinda asemenea gusturi. Cu timiditate, dupa cum era de asteptat, operatorii ferindu-se deocamdata sa dea cifre concrete. Orange ofera continut video din Liga 1, UEFA, Premier League, va fi si CM Rugby 2007, dar transmisiunea Cupei Mondiale FIFA 2006 a fost competitia sportiva ce a adus cel mai mare trafic in portalul Orange World, ne-a declarat Alina Balsanu, Senior Product Manager la Orange Romania. Vodafone transmite imagini din campionatul intern de fotbal, Champions League, calificarile pentru Euro 2008 si tenis, spune Iulia Oancea, consumer VAS Vodafone.
In ceea ce priveste Cosmote, acesta va oferi de anul viitor continut sportiv clientilor sai prin intermediul serviciului i-mode, "denumit si adevaratul internet mobil, unic pe piata romaneasca", spune Tereza Valcan, Corporate Affairs Manager al operatorului. Consumul global de continut sportiv pe telefonul mobil ar putea atinge suma de un miliard de dolari pana la sfarsitul anului.
In ciuda dimensiunilor, ecranul telefonului mobil reuseste sa atrag