Pe lângă faptul că, în România, nu există o cultură a asigurării care să accelereze creşterea pieţei, nici mediul politic şi legislativ nu oferă pârghiile necesare stimulării companiilor pentru achiziţia acestui tip de produse pentru angajaţi. Care sunt avantajele unei asigurări private de sănătate? Potrivit specialiştilor din domeniu, acestea ar putea fi rezumate în câteva cuvinte: accesibilitatea, calitatea şi confortul serviciului medical, precum şi eliminarea plăţi
Pe lângă faptul că, în România, nu există o cultură a asigurării care să accelereze creşterea pieţei, nici mediul politic şi legislativ nu oferă pârghiile necesare stimulării companiilor pentru achiziţia acestui tip de produse pentru angajaţi.
Care sunt avantajele unei asigurări private de sănătate? Potrivit specialiştilor din domeniu, acestea ar putea fi rezumate în câteva cuvinte: accesibilitatea, calitatea şi confortul serviciului medical, precum şi eliminarea plăţilor informale. Intrarea unei persoane care are aproape 30 de ani, de exemplu, în cadrul unui sistem de sănătate privat înseamnă, în primul rând, posibilitatea de a preveni şi monitoriza problemele de sănătate ce pot apărea, în timp, la costul unei prime lunare relativ ieftine, în comparaţie cu ceea ce se plăteşte la stat. În plus, majoritatea asigurătorilor lucrează cu furnizori privaţi de servicii de sănătate, ceea ce presupune calitate şi promptitudine mult îmbunătăţite, faţă de sistemul sanitar public.
Mircea Oprescu, directorul Departamentului Sănătate din cadrul Interamerican, estimează că piaţa românească a asigurărilor private de sănătate este de cinci milioane de euro. Potenţialul este, desigur, mult mai mare, în condiţiile unei legislaţii favorabile. Principala barieră, în acest moment, este lipsa pachetului de servicii medicale de bază oferit de către stat, pe care asigurătorii îl aşteapt