se reduce destul de mult în favoarea ceaiurilor reci îmbuteliate."Ceaiurile cu efecte terapeutice se vând bine tot anul, însă iarna vânzările pe acest segment explodează", spune Constantin se reduce destul de mult în favoarea ceaiurilor reci îmbuteliate.
"Ceaiurile cu efecte terapeutice se vând bine tot anul, însă iarna vânzările pe acest segment explodează", spune Constantin Enache, proprietarul a două magazine de plante din Capitală. El spune că un "plafar" este profitabil atunci când pe rafturi ai la vânzare de la ceai de gălbenele, până la şampon de urzică, untul pământului, ierburi aromate, siropuri şi produse apicole. "Nu poţi vinde tei, mentă şi coada şoricelului şi să te aştepţi să ai şi profit. Aceste produse se găsesc în orice supermarket", a mai adăugat Enache.
Cristina Marin, proprietara unui alt magazin specializat din Bucureşti susţine însă exact contrariul. "Oamenii nu intră într-un plafar decât dacă au nevoie de un ceai medicinal. Dacă vor ceaiuri de fructe sau miere de albine, le pot achiziţiona de la supermarket.
Primul şi cel mai dificil obstacol pe care îl întâlneşti atunci când începi acest business este găsirea unui spaţiu care să-ţi asigure un număr mare de clienţi pe zi. Poziţionarea magazinului într-o zonă cu vad (la parterul unui bloc, în incinta unei pieţe sau a unui hipermarket) este foarte importantă. "Pieţele agroalimentare reprezintă cea mai bună alegere, pentru că publicul-ţintă al magazinelor de produse din plante, format din cumpărători de peste 45 de ani, îl găseşti, de obicei, în aceste locuri", consideră Constantin Enache. Nu este foarte avantajos să alegi centrul oraşului, pentru că aici chiria este foarte scumpă. Spre exemplu, în oraşele mari, tarifele pentru un spaţiu comercial sunt până la 1.000 de euro pe metrul pătrat pe an. Produsele din plante au un termen de garanţie foarte mare, deci aprovizionarea po