Cel puţin cinci brokeri şi doi asigurători oferă poliţe online, cu plata direct pe internet. Numărul celor care intenţionează să introducă acest tip de servicii în următorii doi ani este mult mai mare.Vânzările cu plata online nu ating nici a suta parte din volumul pieţei de asigurări. Potenţialul acestui canal de distribuţie este însă imens, reprezentând o nişă pentru asigurătorii de talie mică şi un instrument de marketing pentru marii jucători. „Este un busine
Cel puţin cinci brokeri şi doi asigurători oferă poliţe online, cu plata direct pe internet. Numărul celor care intenţionează să introducă acest tip de servicii în următorii doi ani este mult mai mare.
Vânzările cu plata online nu ating nici a suta parte din volumul pieţei de asigurări. Potenţialul acestui canal de distribuţie este însă imens, reprezentând o nişă pentru asigurătorii de talie mică şi un instrument de marketing pentru marii jucători.
„Este un business care, în următorii doi ani, va aduce doar recunoaştere între clienţi, dar nu şi bani. Nu poţi vorbi de recuperarea investiţiei mai devreme de doi ani“, crede Cristian Anghel, general manager Capital & Alliance Insurance Broker. Conform acestuia, numărul utilizatorilor online, cuantificat de către principalii operatori de internet, se regăseşte în jurul a patru milioane, iar potenţiali cumpărători de asigurări în mediul internet sunt circa 200.000. Potenţialul de afaceri fiind foarte bun, firma va lansa în perioada următoare un site dedicat asigurărilor de locuinţe şi bunuri din gospodărie.
Primii care au introdus serviciile online în asigurări sunt brokerii. „Din decembrie 2005 şi până în prezent, am încheiat 247 poliţe online, acestea reprezentând 2,3% din total pe clasa de RCA“, spune Mihai Mehedinţu, preşedinte brokerului ROMASIG. „Doar 3% din cererile de ofertă se finalizează online şi circa 3%-5% - of