Cazierul fiscal este obligatoriu la înfiinţarea firmelor, la înscrierea în Registru a asociaţiilor şi a fundaţiilor, precum şi la autorizarea exercitării unei activităţi independente. Cazierul fiscal este obligatoriu la înfiinţarea firmelor, la înscrierea în Registru a asociaţiilor şi a fundaţiilor, precum şi la autorizarea exercitării unei activităţi independente. Cazierul fiscal se eliberează în 10 zile sau, în caz de urgenţă, în 5 zile, în schimbul unei taxe de 5 lei, respectiv 20 lei. Prin intermediul acestui instrument, statul ţine evidenţa persoanelor fizice şi juridice care au săvârşit fapte sancţionate de legile financiare, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară. Certificatul de cazier fiscal este valabil 15 zile de la data emiterii şi numai în scopul în care a fost eliberat, au explicat pentru Adevărul, specialişti din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) a Municipiului Bucureşti. Acesta este obligatoriu la înfiinţarea societăţilor comerciale de către asociaţi, acţionari şi reprezentanţii legali desemnaţi, la solicitarea înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, a asociaţiilor şi fundaţiilor, de către asociaţii sau membrii fondatori ai acestora, precum şi la autorizarea exercitării unei activităţi independente. Astfel, în momentul solicitării cazierului fiscal, persoanele fizice trebuie să depună o copie de pe CI/BI, chitanţa care să dovedească plata taxei, de 5 lei în regim normal (n.r. - 10 zile), ori de 20 lei (n.r.-5 zile), pentru situaţiile de urgenţă. De asemenea, solicitantul trebuie să depună şi o cerere tip furnizată gratuit de Compartimentul Cazier Fiscal, precum şi o împuternicire avocaţială, în original, sau procura autentică, în original, dacă titularul este reprezentat de alte persoane. Persoanele juridice care solicită cazierul fiscal trebuie să prezinte o copie de pe actul din care rezultă ca