Doar o lună îi mai desparte pe transportatorii de bunuri de aplicarea unei măsuri care, cel puţin pe unii, i-ar putea scoate din piaţă. De la 1 ianuarie 2007, firmele de transport vor trebui să plătească taxa specială de înmatriculare. Potrivit calculelor din Codul fiscal, aceasta ar putea însemna 12-13% din valoarea de cumpărare a autovehiculului!Pentru un camion nou, cu normă de poluare Euro 4, cu motor de zece litri, o firmă de transport va plăti o taxă de primă înmatricula
Doar o lună îi mai desparte pe transportatorii de bunuri de aplicarea unei măsuri care, cel puţin pe unii, i-ar putea scoate din piaţă. De la 1 ianuarie 2007, firmele de transport vor trebui să plătească taxa specială de înmatriculare. Potrivit calculelor din Codul fiscal, aceasta ar putea însemna 12-13% din valoarea de cumpărare a autovehiculului!
Pentru un camion nou, cu normă de poluare Euro 4, cu motor de zece litri, o firmă de transport va plăti o taxă de primă înmatriculare de 7.650 de euro. Ca să ducem „ecuaţia“ până la capăt, pentru un camion cu acelaşi motor, dar cu trei ani vechime şi cu normă de poluare Euro 3, compania de curierat care va face achiziţia va plăti statului 20.332 de euro.
Până acum, cele două companii din exemplele noastre nu ar fi plătit nimic, deoarece pentru autovehiculele comerciale nu se datora nici taxă şi nici acciză. Odată cu introducerea taxei speciale între prevederile Codului fiscal, a fost eliminată atât acciza, cât şi excepţia privitoare la autovehiculele comerciale. „Dacă în prezent acciza se datorează doar pentru autoturisme, de anul viitor, taxa specială se aplică pentru autovehicule. Deci, firmele care îşi cumpără autoutilitare, camioane sau alte autovehicule comerciale vor trebui să achite şi ele taxa specială. Măsura ar putea reprezenta o lovitură importantă dată transportatorilor de bunuri“, spune Gabriel Sin