- Diverse - nr. 231 / 23 Noiembrie, 2006 Conditia dascalului nu este deloc una usoara, in zilele noastre, cum nu a fost usoara nici in trecut. Cei care au misiunea de a educa tinerele generatii si de asigura viitorului natiunii specialisti in diverse domenii de activitate traiesc, in fiecare an, deceptia si umilinta de a vedea cum intre promisiunile guvernantilor si realitate se casca o prapastie de netrecut. Valoarea procentuala a produsului intern brut alocata educatiei se prefigureaza a fi din nou insuficienta, cu consecinte pe care le putem prevedea de pe acum: subfinantare a diferitelor structuri ale invatamantului, stag narea sau blocarea unor proiecte educationale, pastrarea salariilor profesorilor si ale personalului auxiliar din invatamant la un nivel inacceptabil etc. Se pare ca nici acum, in prag de aderare la Uniunea Europeana, guvernul, prin cele doua ministere care asigura gestionarea fondurilor ce vor fi alocate invatamantului (Ministerul Educatiei si Cercetarii si Ministerul Finantelor Publice) nu a gasit modalitatile adecvate de a asigura resurse financiare suficient de mari pentru o dezvoltare a tuturor structurilor invatamantului romanesc, incepand cu latura investitionala si de dezvoltare, si sfarsind cu acordarea unor salarii decente personalului din invatamantul de toate gradele. Profesia de dascal a ajuns sa fie, cum s-a mai spus, o mucenicie. Prost platiti, mai ales la nivelul cadrelor didactice debutante, desfasurandu-si activitatea, uneori, in conditii cu totul improprii, dascalii din Romania se pregatesc, din nou, de proteste, justificate, acum, inainte de aprobarea bugetului educatiei. Buget, cum spuneam, insuficient, fara prea mari sanse de a asigura o dezvoltare durabila a sistemului de invatamant din Romania. Iulian BOLDEA - Diverse - nr. 231 / 23 Noiembrie, 2006 Conditia dascalului nu este deloc una usoara, in zilele noastre, cum nu