În puterea nopţii, două maşini stau în paralel, pe o stradă dreaptă şi pustie. şoferii cabrează motoarele, bagă a-ntâia şi aşteaptă momentul să elibereze toţi caii putere pe asfalt. În puterea nopţii, două maşini stau în paralel, pe o stradă dreaptă şi pustie. şoferii cabrează motoarele, bagă a-ntâia şi aşteaptă momentul să elibereze toţi caii putere pe asfalt. În jurul lor, vreo 30-40 de oameni simt mirosul de benzină nearsă eliberat de cele două motoare şi se strâng mai aproape de cei doi concurenţi. Încep contradicţiile şi părerile despre ce maşină e mai tare. Apoi, între cele două maşini se aşază un personaj a cărui faţă nu se desluşeşte. El aşază concurenţii la o linie imaginară, îi întreabă dacă sunt pregătiţi şi îşi ridică ambele mâini, semn că se apropie momentul aşteptat. şi când mâinile lui cad, maşinile ţâşnesc ca dintr-un arc spre un finiş imaginar. Din păcate, nu se lasă fotografiaţi. Nu vor să apară. şi au de ce să se teamă. Aceasta este o rutină care se petrece de zeci de ori în fiecare săptămână pe străzile Bucureştilor sau pe şoselele din jurul oraşului. Mii de pasionaţi, sute de maşini, preparate sau nu, se întâlnesc, pe grupuri, să participe la înfieratele curse ilegale. Iar "viaţa" curselor este comparabilă cu a unei minisocietăţi rebele, tupeiste şi care încearcă, aparent, să nu deranjeze oraşul. Este o lume presărată cu prietenii şi duşmănii, cu bucurii şi dezamăgiri, fericire şi teamă, moarte, bani, certuri şi tot ce mai ţine de natura umană într-o stare mai pură ca în orele de stat la birou. Dar ceea ce ţine închegată această lume este pasiunea infinită. Acelaşi scenariu. Aproape aceleaşi personaje. Cursa de pe şoseaua Alexandriei, după ieşirea din Capitală, în judeţul Ilfov. "Am venit până aici pentru că e mai sigur. Poliţia de Bucureşti nu se bagă aici şi avem şanse să putem sta mai mult. Plus că nu sunt case şi nu deranjăm", spune unul