In 2025, pe liniile de transport aerian mondial vor opera de doua ori mai multe avioane decat in acest moment, ajungand la 35.000 - 40.000 aparate. Airbus si Boeing, eternii rivali, sunt de acord asupra unui punct: lumea are nevoie de mai multe avioane; si aceasta, pe termen lung. Potrivit unui studiu asupra pietei mondiale publicat miercuri de Airbus si a analizei reactualizate a grupului Boeing, citate de cotidianul francez "Le Figaro", companiile aeriene vor comanda, in urmatoarele doua decenii, in medie, peste 1.000 de aparate anual. Constructorul european Airbus are in plan sa-si creeze, pana in 2025, o piata mondiala de 2.600 miliarde de dolari, obiectiv realizabil, in opinia lui John Leahy, directorul comercial al firmei, gratie in primul rand cresterii traficului in tarile emergente si dezvoltarii companiilor cu tarife mici in Asia. Miercuri, intr-o conferinta de presa, Leahy, citat de agentiile internationale de presa, a relevat faptul ca, sub aspectul comenzilor si al livrarilor, anul 2006 a fost "cel de-al doilea an miraculos" pentru companie. Airbus, a mai spus el, se considera mult mai bine plasat pe pietele in crestere, in comparatie cu rivalii sai. "Exista o mare cerere de avioane mari", sublinia la randul sau Laurent Rouaud, directorul departamentului pentru cercetare al Airbus, precizand ca modelul A350 se afla pe o piata de 5.300 unitati. In ceea ce priveste intarzierile la livrarea modelului A380, Leahy s-a aratat de-a dreptul incantat ca clienti de marca, companii aeriene cum ar fi Qantas, Singapore Airlines s.a., nu au de gand sa iasa din program, ci isi fac deja calcule cate avioane Airbus super-jumbo vor achizitiona.
In 20 de ani, Airbus va construi 22.700 avioane pentru pasageri si marfuri
Conform ultimelor analize si prognoze, Airbus intentioneaza sa construiasca 22.700 noi avioane pentru transportul de pasageri si m