"Va las cartea mea de vizita, poate vorbim candva!". Orice persoana are o colectie de carti de vizita, oamenii de vanzari au "cataloage" intregi cu carti de vizita, dar cate dintre ele au fost utilizate cu succes? Toate aceste intrebari se invart in jurul celei mai trendy notiuni a lumii afacerilor din Romania de azi: netweaving.
Netweaving este un nou procedeu de match-making in afaceri, care se aplica cu succes in SUA. Procedeul e simplu: persoana care lucreaza in vanzari isi va pune in contact un client cu un prospect, cu conditia ca afacerile lor sa se potriveasca. Va intermedia relatia dintre ei cu scopul de a-i ajuta si in acest mod si-a castigat doi clienti multumiti, pentru ca ambii vor cumpara apoi de la el. Salesmen-ul isi va consolida credibilitatea proprie, brandul personal si va obtine si mai multi clienti prin celebra modalitate "word of mouth". De multe ori, aceasta este cea mai buna modalitate de a face vanzari pentru totdeauna, si nu doar o singura data.
Nu exista om in vanzari care sa nu-si doresca sa-si faca relatii. De obicei, se urmaresc anumiti parametri, de la primitul cartii de vizita, pana la negocierea contractului propriu-zis. Dar, asa cum exista esecuri in negocieri, exista esecuri si in networking: cunosti oamenii nepotriviti pentru afacerea ta, neinteresati la ce vrei sa vinzi. Unor oameni le e mai usor sa faca networking decat altora. De fapt, relatiile de succes nu depind atat de mult de calitatile native ale omului de vanzari. Secretul este altul. Nu, nu este vorba despre brandul gestionat de companie. Este vorba despre imaginea personala a omului de vanzari. Aici intervine secretul networkingului: fa-i sa te caute si sa te doreasca, in loc sa alergi tu dupa ei! Pasii pentru a ajunge o persoana dorita si cautata sunt de a deveni un om cunoscut in industrie, prin actiunile proprii. Nu este vorba despre cultul personalitatii