Prefectul judetului si seful Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Braila, alaturi de toti ceilalti prefecti si sefi de ISU din tara, au primit de la minister cite o masina de teren, pentru a putea interveni in situatii de urgenta. Situatiile de urgenta ce pot aparea sint destul de clare - in general inundatii sau cutremure. Interesant este insa ca la astfel de catastrofe, in opinia Ministerului Administratiei si Internelor, nu se poate interveni cu orice masina de teren, asa ca a cumparat Touareg-uri de la Volkswagen. Pentru cei care inca nu stiu, desi sint convins ca sint extrem de putini astfel de oameni, Touareg este, inainte de a fi un vehicul de teren, o masina de lux, care costa cam 45.000 de euro - adica 1,5 miliarde de lei vechi. Nimic de zis, e o masina buna si poate fi folosita si pe ulite, dar acest autovehicul nu este in general destinat terenului accidentat - pe care s-ar presupune ca ar trebui sa circule in caz de, Doamne-fereste, se produce vreo inundatie, ci pentru deplasarea pe sosele. Oricit de 4x4 ar arata Touareg-ul, aceasta nu e o masina pe care s-o freci prin mlastinile de la Corbu Vechi ori prin Lacu Dulce. Si daca tot s-au gasit atitia bani pentru masini de teren, n-ar fi fost oare mult mai potrivite niste Land Rover-uri Defender, care sint chiar si mai ieftine?
Pe de alta parte, este chiar ironic ca niste vehicule denumite Touareg sa fie folosite la inundatii. Cum la fel de ironic este sa salvezi de la inundatii niste amarasteni cu un vehicul de lux, cu tapiterie din piele si alte asemenea acareturi, de 45.000 de euro, si a carui intretinere, dupa o astfel de operatiune de salvare, ar dubla practic pretul initial al masinii. Orice s-ar spune, Touareg nu e simbolul unei masini de interventie, ci simbolul luxului. Nu stiu a cui a fost ideea unei astfel de achizitii, nici care au fost criteriile care au stat la baza aceste