Thomas Achelis este membru in board-ul Asociatiei Internationale de Relatii Publice (IPRA), membru al Institutului Britanic de PR (Charted Institute of Public Relations), pana in 2006 a fost presedinte al Confederatiei Europene de Relatii Publice (CERP) - organizatie care reuneste 25 de asociatii europene de PR. A infiintat la Bucuresti fundatia romana "Forum for International Communications" si a initiat competitia nationala "Romanian Public Relations Award".
Ce inseamna a fi etic in Relatiile Publice? Poate fi "Etica in PR" considerata un oximoron?
Pentru orice in viata ai nevoie de un comportament etic, e o chestiune de educatie, principiile morale nu s-au schimbat esential in ultimii 2000 de ani.
Conceptul este vecin cu legea, dar cu sens mai profund, cuprinde in el legi nescrise, unanim acceptate de societatea umana, reguli pe care nu le poti intotdeauna legifera. Etica in PR inseamna sa comunici onest, responsabil, fara jumatati de adevar, sa servesti interesul public pe termen lung. Industria PR-ului s-a modificat intr-un ritm fantastic in ultimii ani.
In tineretea mea, PR insemna doar sa scrii comunicate de presa, sa organizezi conferinte de presa, sa bei un pahar de vin cu jurnalistii, sa te imprietenesti cu ei, pentru a castiga increderea publicului. Azi s-au schimbat multe.
A crescut influenta "contabililor", a celor care gestioneaza bugetele companiilor. Acestia gandesc si evalueaza orice actiune (mai ales daca presupune costuri) in termeni financiari, de profit. Orice cheltuieli pentru actiuni de PR sunt privite ca investitii si ca urmare sunt pretinse rezultate financiare, Return on Investment.
Or, succesul unei campanii de PR nu poate fi cuantificat, nu ai cum sa masori cat de mult a crescut atitudinea pozitiva fata de companie, fata de produsele ei.
Cel mult poti evalua cam cati oameni vrei sa " at