în mod direct articolul 62 din proiectul de lege, care prevede că, din cei şapte membri ai Consiliului Director, trei vor fi desemnaţi de minister. "În plus, problema autonomiei este golită de în mod direct articolul 62 din proiectul de lege, care prevede că, din cei şapte membri ai Consiliului Director, trei vor fi desemnaţi de minister.
"În plus, problema autonomiei este golită de orice conţinut, se instituie, în cadrul universităţii, o conducere tricefală, în condiţiile în care numai rectorul va putea fi tras la răspundere, şi se deschide calea pentru o nouă corupţie în sistem, dat fiind că rectorii vor fi preşedinţii tuturor comisiilor de concurs, după cum se introduce şi negocierea normelor didactice, ceea ce lasă loc abuzurilor. Adaug aici şi faptul că nu avem pe nicăieri menţionat, în proiectul de lege, un anumit procent din PIB pentru Educaţie", a mai spus Pânzaru.
"Lipseşte din acest proiect un capitol distinct despre autonomia universitară şi domeniile de competenţă ale acesteia. În plus, trebuie să răspundem la întrebările:
Ce este universitatea? Ce menire are?
, pentru că am senzaţia că o transformăm într-o societate comercială, într-o şcoală vocaţională cu misiune limitată. Nu putem închide anumite facultăţi, doar pentru că, în acest moment, nu sunt cerute pe piaţă", a subliniat rectorul Universităţii "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca, Nicolae Bocşan. "Prin modul în care este conceput, proiectul de lege ignoră toate schimbările care s-au produs din 1990 încoace. Avem de-a face cu tendinţe centraliste şi concepţii etatiste ale MEdC", nu s-a lăsat mai prejos nici Niculae Niculescu, de la "Petre Andrei" din Iaşi. "Ni se propune să o luăm pe calea managementului. Noi am experimentat această chestiune în Sănătate şi am ajuns să avem spitale conduse de popi, electricieni şi contabili. Poate ar fi bine să ne mai gândim", a conchis Florian P