Anul acesta, la a patra editie a Premiilor pentru PR, fundatia Forum for International Communications a propus o dezbatere inedita prin tema si anvergura ei - etica in PR. Sub titlul "Comunicare pentru reputatie si profit", congresul care a insotit festivitatile de premiere a celor mai bune campanii de PR de pe piata romaneasca ne-a oferit un set de dezbateri dedicate intelegerii problemelor morale care afecteaza domeniul comunicarii de afaceri. In cadrul evenimentului, cinci dezbateri au abordat problema raportului dintre profesionalism si morala, dintre standarde si valori profesionale pe piata romaneasca a comunicarii de afaceri: "Valoare adaugata prin PR", "Rolul CSR in strategia de business", "Etica in PR: repere, tendinte, controverse", "Managementul reputatiei" si "Return on investment or evidence - based PR". Cinci dezbateri in care manageri de top, profesori universitari si specialisti in comunicare din Germania, Marea Britanie, Franta si Romania au incercat sa demonstreze o ecuatie simpla: reputatia creeaza profit. In comunicare, valorile si practicile morale asumate genereaza incredere si, indirect, profit pe termen lung. De ce sa vorbim despre etica in PR? Prin natura sa, domeniul relatiilor publice (PR) acopera atat comunicarea de masa, cat si comunicarea de afaceri. Specialistul PR se gaseste prins intr-un sistem complicat de relatii care aduc cu sine interese, drepturi, responsabilitati. In raporturile sale cu agentia ori clientul pentru care lucreaza, cu institutia de presa, prin intermediul jurnalistului si al redactiei care ii preiau mesajul si, in sfarsit, cu publicul caruia i se adreseaza, relationistul trebuie sa echilibreze asteptarile clientului cu drepturile publicului, fara a neglija interesele institutiei mass-media. Ca in nici o alta situatie, acest gen de comunicare atrage dupa sine tot spectrul de conflicte etice: diferente de standar