Crizele repetate ale petrolului fac presiuni din ce in ce mai dese si mai puternice asupra principalei piete care utilizeaza carburantii: cea a autovehiculelor. Iar guvernele, in special din tarile puternic motorizate, incearca sa impuna un program intens de introducere a unor combustibili alternativi.
Lista ideilor la care se lucreaza este lunga, insa cateva solutii au intrat deja in piata, depasind stadiul de teste.
Termeni precum motor electric, biodiesel sau propulsie hibrida nu mai sunt rezervati doar cercetatorilor, iar hidrogenul sau E85 - etanolul secolului 21 - se afla la un pas de celebritate.
Producatorii de automobile s-au conformat dorintelor administratiilor din statele lor ori din cele in care isi vand masinile si au investit masiv in dezvoltarea de modele revolutionare, care sa utilizeze pentru propulsie carburantii ecologici, pe cei care nu mai folosesc petrolul ca sursa, ori variante mixte, care sa reduca la maximum dependenta de „aurul negru“.
Motorina din plante
Biodieselul este, probabil, combustibilul cu sansele cele mai mari de a fi introdus pe scara larga in viitorul foarte apropiat, si asta mai ales pe batranul continent, unde Comisia Europeana a stabilit deja un plan riguros de producere a sa. Biodieselul este o motorina obtinuta din plante, prin intermediul uleiurilor acestora.
Rapita va deveni, cu siguranta, principala sursa de biodiesel in Europa, mai multe companii investind masiv, inclusiv in Romania, in fabrici destinate acestui produs. Si uleiul rezidual (cel rezultat din prajire) poate fi o sursa de biodiesel.
Motorina ecologica poate fi utilizata in orice motor diesel, cu performante asemanatoare dieselului traditional, si chiar in combinatie cu acesta, insa deocamdata nu toti producatorii au autorizat folosirea de biodiesel in masinile proprii.