In 2007, atractia o reprezinta tratamentele balneare.
In jur de 50.000 de turisti germani viziteaza Romania prin operatori mai putin cunoscuti, astfel ca retragerea tur-operatorului german TUI de pe piata romaneasca nu reprezinta o pierdere prea mare, sustine Ioana Nan, directorul biroului de promovare turistica a Romaniei la Berlin. Potrivit acesteia, cunoscutul operator a adus in tara, in ultimii doi ani, doar 1.200 de persoane.
Estimarile arata ca numarul germanilor care viziteaza Romania ar putea creste, anul viitor, cu circa 10-15%.
TUI: preturi mari, oferta slaba
„TUI se plange ca Romania este o destinatie care se vinde greu, din cauza serviciilor care se gasesc la fata locului: hoteluri de calitate relativ scazuta si servicii conexe, aproape inexistente. Nu s-a plans nimeni din cauza gripei aviare, asa cum s-a spus in tara”, explica Ioana Nan.
Germanii vor mai multe posibilitati de petrecere a timpului liber, conditii mai bune, dar si sa fie serviti de romani care sa vorbeasca limba germana.
Tur-operatorul nu a renuntat definitiv la Romania, promovand cateva oferte si in 2007, printr-o societate conexa, respectiv 1-2-FLY. In catalog sunt incluse hoteluri din Mamaia si Neptun-Olimp, de trei pana la cinci stele, dar si o calatorie de opt zile in diferite regiuni ale tarii.
Via Bulgaria
„In opinia noastra, preturile hotelurilor si agentiilor romanesti sunt prea mari, in raport cu oferta. In plus, sunt foarte putine zboruri si foarte scumpe. Din acest motiv, anul acesta zborul se va face pana la Varna, apoi se realizeaza transferul cu autocarul”, declara Anja Braun, purtator de cuvant al TUI.
Potrivit acesteia, 2007 va fi anul de testare, urmand a lua o decizie finala pentru 2008.
„In Bulgaria, raportul calitate-pret este excelent, in timp ce in Turci