Producatorul din industria de morarit si panificatie, Farinsan SA, intentioneaza ca, anul viitor, sa-si cvadrupleze cota de piata detinuta in acest moment, de 1,2%, a declarat Ioan Vladu, directorul general al companiei. Potrivit acestuia, cresterea se va obtine prin orientarea catre consumatorul casnic, cat si prin lansarea pe piata a unei noi game de faina, Unopan. Aceasta gama este compusa din 4 tipuri de fainuri speciale, dintre care exista una destinata special pentru conceperea de pizza in gospodaria proprie si un produs destinat pentru brutarie, tip 650. "Prin lansarea fainii pentru pizza Unopan, ambalata la pungi de 1 kg, am intentionat sa abordam un segment specific, cel al consumului casnic, care a fost neglijat. Rezultatele au fost excelente, iar conform datelor oferite de MEMRB detinem 40% din piata fainurilor pentru pizza. De asemenea, speram la o crestere a cotei de piata de la 1,2%, in prezent, la 5%, anul viitor, prin producerea unor fainuri de calitate", a declarat Eugen Popescu, directorul comercial al grupului. Acesta a adaugat ca cifra de afaceri estimata pentru acest an este de circa 9 mil. euro, in crestere cu 18% comparativ cu anul trecut, iar pentru 2007 se anticipeaza mentinerea evolutiei crescatoare datorate in principal majorarilor de pret care se inregistreaza in piata.
O noua unitate de productie langa Bucuresti
Farinsan va atinge, intr-un viitor apropiat, capacitatea maxima de productie, precizeaza Popescu, iar in acest sens intentiile grupului sunt de a investi intr-o noua fabrica de fainuri speciale care va fi amplasata la periferia Bucurestiului. In ceea ce priveste evolutia preturilor la produsele de morarit si panificatie, pretul de achizitie este in continua crestere datorita recoltei de grau din acest an, care nu este cea mai buna calitativ, a declarat Vladu. De asemenea, piata fainii si a painii cunoaste