(Foto: Saptamana Clujeana)
Publicitatea din Romania a inceput sa se maturizeze, un rol important in acest proces revenind si clientilor agentiilor de publicitate, care au inteles rolul investitiilor in imagine. Insa, o data cu cresterea cererii pentru acest gen de servicii, a explodat si oferta, numarul agentiilor de publicitate infiintate devenind prea mare pentru dimensiuni acestei piete.
440 de agentii de publicitate
Avand in vedere numarul de firme care au ca obiect principal de activitate publicitatea, Clujul reprezinta un punct insemnat pe harta advertising-ului romanesc. Potrivit datelor Oficiului Registrului Comertului Cluj, in judet exista 440 de societati care au ca obiect principal de activitate publicitatea.
Lor li se adauga alte 49 de societati comerciale care au avut acest obiect principal de activitate, dar l-au schimbat, si inca 55 de societati care activau in domeniul publicitatii, dar au fost radiate. Fata de anul 2004, cand erau inregistrate „doar” 265 de firme de publicitate, cresterea este de aproape 75%.
Jucatorii importanti din domeniu apreciaza ca numarul agentiilor de pe piata locala depaseste cu mult potentialul acesteia, motiv pentru care este greu de crezut ca toate cele 440 de firme reusesc sa obtina profit in urma prestarii de servicii de publicitate. Marile firme clujene sunt singurele care pot asigura servicii de calitate, avand resursele financiare pentru aceasta.
In plus, costurile unor traininguri de specialitate pot ajunge la 50.000 de euro, sume pe care nu orice agentie si le poate permite.
Monopolul marilor agentii
Renate Roca, PR manager Vitrina Advertising, afirma ca piata Clujului s-a dezvoltat in ultimii ani datorita intrarii in oras a unor companii din afara Clu