Compania anglo-franceza Eurotunnel s-a aflat ieri in fata unei decizii capitale: in cazul in care creditorii nu acceptau planul de restructurare financiara, compania intra in lichidare.
Cei 53 de creditori ai Eurotunnel s-au reunit ieri pentru a vota planul de restructurare a datoriilor, cu o valoare totala de peste noua miliarde de euro. Intalnirea, care s-a desfasurat in Tribunalul Comercial din Paris intrucat Eurotunnel a operat sub "Capitolul 11" al legilor comerciale ale Frantei incepand cu 2 august 2006, procedura care acorda firmelor aflate in pragul lichidarii o perioada de sase luni pentru pregatirea unui plan de salvare.
Astfel, s-au inregistrat 28 de voturi in favoarea planului propus dintr-un numar total de 53 de creditori inregistrati, in conditiile in care limita inferioara pentru aprobarea proiectului este de 27 de voturi favorabile. La sfarsitul saptamanii trecute, Eurotunnel anunta ca a primit doua oferte angajante de finantare a planului de restructurare, din partea bancilor Goldman Sachs si Deutsche Bank si, separat, din partea Citigroup. "Am conceput cel mai realist si echilibrat plan de restructurare", a subliniat pentru BBC John Keefe, purtatorul de cuvant al Eurotunnel.
El implica crearea unei noi firme, Groupe Eurotunnel, ce ar urma sa primeasca un credit de 2,84 miliarde lire sterline din partea bancilor ofertante.
In urma restructurarii, investitorii ar putea pastra cel putin 13% din actiunile unei companii nou-infiintate, care va avansa o oferta pentru actiunile Eurotunnel in primul trimestru al anului 2007, informeaza Reuters, citata de Mediafax.
Eurotunnel a acumulat datorii semnificative in perioada lucrarilor de constructie a tunelului, care a fost inaugurat in 1994, intrucat traficul sub asteptari a impiedicat realizarea obiectivelor planului de afaceri.
Compania anglo-franceza Eurotunnel s-a afla