Dupa runda de Vineri in care dolarul a fost facut Knock-Out, astazi meciul a fost oprit. Arbitrul a dictat “stop-joc” si a inceput numaratoarea inversa. Dolarul profita de asta si acum isi linge ranile. Arbitrul deja a ajuns la “...5, 6”, deci timpul ramas se scurteaza...
Desi deschiderea sesiunii Forex din Asia a condus la o cotatie EURUSD care a inregistrat un maxim intra-day la 1,3172, pe final situatia s-a redresat schimbarile fata de indchiderea de saptamana trecuta nefiind majore. Dolarul a inchis la 1,3131 fata de euro, la 116.08 fata de yen-ul japonez, la 1,9370 fata de lira sterlina si la 1,2065 fata de francul elvetian.
In schimb daca Vineri a fost “ziua neagra” a dolarului, astazi a fost randul pietelelor de capital sa incaseze o tranta. Desi dimineata a inceput bine, adica fara scaderi importante, in jurul pranzului s-a starnit avalansa ordinelor “Sell”. Tendinta s-a accentuat dupa deschiderea sesiunii din America, indicii europeni inchizand la minimul zilei.
DAX30 din Germania a scazut 1,77%, adica 113,17 puncte la 6.298,17, indicele pan-european Eurostoxx50 -1,73% la 3.978,25 puncte, in timp ce FTSE100 de la Londra a scazut 1,12%, adica 68,4 puncte la 6.053,7.
Nici America nu a performat mai bine: Dow Jones -1,29% la 12.121,71 puncte, S&P 500 -1,36% la 1.381,90, in timp ce indicele de tehnologie Nasdaq100 a fost performer-ul negativ al zilei: -2,22% la 1.775,17 puncte.
Ca urmare a aprecierii bruste a cotatiei Euro fata de dolar, cel mai afectat a fost sectorul producatorilor de autovehicole din Europa. Daimler-Chrysler a scazut 2,83% la 44,25 euro, Volkswagen -1,61% la 80,01 euro, BMW -2,22%, Renault -1,67% la 91,50 euro in timp ce grupul PSA (format din Peugeot si Citroen) a scazut 2,54% la 46,78 euro.
Motivatia nu este complicata: producatorii de autovehicole isi bazeaza o mare din